Studioul responsabil pentru seria Hitman ar fi putut fi vândut pentru numai 1 dolar. Ce s-a întâmplat până la urmă cu IO Interactive

Autor: Cosmin Aionita | 13.11.2023
Studioul responsabil pentru seria Hitman ar fi putut fi vândut pentru numai 1 dolar. Ce s-a întâmplat până la urmă cu IO Interactive
Foto: IO Interactive

Acum ar părea un lucru ciudat, având în vedere succesul de care s-a bucurat seria Hitman în ultima vreme, însă studioul dezvoltator – danezii de la IO Interactive – a trecut prin momente foarte dificile cu doar câțiva ani în urmă. Mai exact, primul titlu din trilogia recentă Hitman nu atinsese țintele de vânzări dorite de publisher-ul Square Enix, compania japoneză căutând oportunități de a se descotorosi de studioul producător.

Într-un interviu acordat revistei Edge, Hakan Abrak, CEO-ul celor de la IO Interactive, și-a reamintit de acea perioadă. La nici trei luni de când preluase rolul de conducere a studioului, Abrak a fost sunat de Yosuke Matsuda, președintele Square Enix, fiind informat că studioul nu făcuse niciun fel de profit în ultimii zece ani pentru compania japoneză. Decizia de a îndepărta studioul din portofoliul Square Enix fusese luată.

În condițiile date însă, achiziția IO Interactive părea o afacere deloc atractivă pentru companiile potențial interesate. Conform spuselor lui Abrak, unele companii au oferit numai 1 dolar pentru a prelua IO, din cauza datoriilor și costurilor de întreținere care ar fi urmat. Altele au propus renunțarea la 80% din personalul existent și trecerea la formatul free-to-play pentru Hitman.

Independența a costat scump

Din fericire, Abrak nu a fost de acord cu aceste propuneri, reușind să creeze condițiile necesare pentru ca studioul IO Interactive să-și răscumpere, singur, independența. Deși nu dispuneau de fondurile necesare pentru a egala ofertele altor companii, cei de la IO Interactive au plătit „cât au putut”, păstrând Square Enix drept acționar minoritar. Publisher-ul a fost de acord, danezii păstrându-și și proprietățile intelectuale pe care le dețineau înainte să fie achiziționați, în 2009, de compania japoneză.

Nu a fost un proces deloc simplu: după dobândirea independenței, studioul IO Interactive a fost nevoit să pună pe liber jumătate din personalul său, o situație descrisă drept groaznică, însă probabil și cea mai potrivită dintre opțiunile pe care le avea în acel moment.

Din fericire pentru IO Interactive, Agentul 47 s-a achitat de datorii, jocurile Hitman ce au urmat s-au bucurat de succes, iar studioul a pus mâna pe licența Bond, pentru un viitorul joc dedicat agentului 007. De asemenea, IO Interactive lucrează și la un nou joc de tip fantasy RPG, nedezvăluit încă.

Sursa: PC Gamer

Urmărește Go4Games.ro pe Google News