Problemele continuă pentru Unity: Vrea să fuzioneze cu un fost furnizor de malware

Autor: Adrian Popa | 15.07.2022
Problemele continuă pentru Unity: Vrea să fuzioneze cu un fost furnizor de malware
Foto: Profimedia Images

Producătorul de unelte pentru dezvoltarea de jocuri video Unity are noi probleme după ce a anunțat recent sute de concedieri. Compania a transmis că vrea să fuzioneze cu IronSource, iar clienții săi nu sunt încântați de idee.

IronSource este o companie controversată, care a dezvoltat la un moment dat un sistem de împachetare de software, numit InstallCore. Acesta livra, pe lângă programul anunțat, aplicații dubioase precum RegClean Pro sau DriverSuport. Programele făceau în browserul și computerul victimei diverse modificări – instalau toolbar-uri, extensii sau furnizau reclame nedorite -, care încetineau sistemul.


InstallCore a devenit o mare problemă, iar de la un moment dat a început să fie detectat ca malware de aplicații de securitate precum Windows Defender sau Malwarebytes.

Potrivit unui reprezentant al Microsoft, Ben Edelman, IronSource s-a aflat în spatele unui installer fals pentru o versiune de Windows a Snapchat. Aplicația nu a fost niciodată disponibilă pentru sistemul de operare dezvoltat de Microsoft. În schimb, pachetul livra emulatorul de Android BlueStacks alături de adware (software nedorit care livrează reclame).

Dezvoltatorii de jocuri au reacționat negativ la anunțul făcut de Unity. Ei susțin că un game engine trebuie să provină de la o companie de încredere, pentru ca în jocuri să nu ajungă lucruri nedorite. „Să fuzionezi cu o companie care este specializată în împachetatul de malware este… WTF”, a scris pe Twitter Andreia Gaita, de la firma Spoiled Cat, care ajută dezvoltatorii indie să își porteze titlurile pe console. Alții au sugerat că tranzacția ar putea aduce sfârșitul Unity:

În 2015, IronSource a fuzionat cu Supersonic, dezvoltatorul unei platforme care permite achiziții în interiorul aplicațiilor. De atunci compania s-a concentrat pe reclame furnizate în jocurile video. La începutul anului 2022, IronSource a achiziționat Tapjoy, firmă specializată în publicitate pe dispozitive mobile.

Unity oferă, de asemenea, Unity Ads, un serviciu prin care livrează reclame în jocuri video. Potrivit Wall Street Journal, compania ar urma să plătească 4,4 miliarde de dolari pentru IronSource.

Unity vede piața publicității din jocuri ca pe o mare oportunitate. CEO-ul companiei, John Ricitiello, a stârnit controverse când a declarat că „dezvoltatorii care nu prioritizează monetizarea sunt idioți”.

Sursa: PC Gamer