Studiu: Piața de gaming în cloud va crește cu 74% în acest an

Autor: Adrian Popa | 10.10.2022
Studiu: Piața de gaming în cloud va crește cu 74% în acest an

Piața de gaming în cloud va ajunge la o valoare de 2,4 miliarde de dolari la sfârșitul acestui an, veniturile fiind mai mari cu 74% comparativ cu cele înregistrate în 2021.

Până la 31 decembrie 2022 vor fi 31,7 milioane de abonați la platforme precum Nvidia GeForce Now sau Xbox Cloud Gaming, transmite firma de cercetare a pieței Newzoo. La cele două servicii abonamentele cele mai accesibile costă 10 dolari, respectiv 15 dolari.

Cei mai mulți utilizatori ai acestor servicii sunt în regiunea Asia-Pacific. De acolo vor proveni 36,5% din veniturile jucătorilor de pe piață în acest an. Europa se va situa pe locul doi, cu 30%, iar America de Nord pe trei cu 27%, transmite GamesIndustry.biz.

Sursa: Newzoo

Studiul arată și ce efecte va avea ieșirea pe piață a Stadia. Newzoo consideră că industria va avea un viitor strălucit, în ciuda deciziei Google de a renunța la această direcție de business. Până în 2025, piața va ajunge la o valoare de aproape 8,2 miliarde de dolari.

Citește și: Ce ne jucăm pe GeForce Now în octombrie

Firma notează, de asemenea, faptul că decizia Google de a le returna banii tuturor clienților pentru jocurile și perifericele achiziționate va diminua efectele negative pe care le-ar putea avea incidentul asupra imaginii industriei.

Serverele Stadia vor fi închise pe data de 18 ianuarie 2023, dar pe piață există o mulțime de jucători gata să preia clienții platformei. Pe lângă GeForce Now și Xbox Cloud Gaming, alte nume cunoscute sunt Amazon Luna, PlayStation Now sau Shadow.

Producătorii de hardware sunt atenți și ei la evoluția pieței. Logitech G a lansat recent G Cloud, consola sa portabilă cu Android, gândită pentru streaming de jocuri, iar producătorii de televizoare au adăugat suport pentru marile servicii de gaming în cloud.

Urmărește Go4Games.ro pe Google News