Pentru al doilea an la rând, Microsoft nu a atins obiectivele de creștere a serviciului Game Pass

Autor: Cosmin Aionita | 31.10.2022
Pentru al doilea an la rând, Microsoft nu a atins obiectivele de creștere a serviciului Game Pass
Foto: Microsoft

Conform unui recent raport financiar, Microsoft nu a reușit să-și atingă țintele impuse în acest an în ceea ce privește creșterea numărului de abonați ai serviciului Game Pass. Compania plănuia inițial o creștere a numărului de abonați Game Pass cu 72,8% pentru perioada de un an încheiată la 30 iunie 2022. Realitatea a fost ceva mai dură: numărul de abonați a crescut, în acest interval, cu numai 28%.

Acesta ar fi al doilea an consecutiv în care divizia de gaming a gigantului din Redmond nu-și atinge obiectivele în privința creșterii acestui serviciu. Game Pass a reușit sa crească spectaculos în 2020, însă în 2021 și 2022 țintele de creștere nu au mai fost atinse. Chiar și în aceste condiții, în anul calendaristic 2021, divizia de gaming Xbox a generat venituri de 16,28 miliarde pentru Microsoft, abonamentele Game Pass fiind responsabile pentru 18% din această sumă.

De altfel, în 2021, numărul de abonați la Game Pass crescuse cu 37%, cu nouă procente peste creșterea de anul acesta. Phil Spencer, conducătorul diviziei Xbox, a afirmat, în cadrul unei conferințe Wall Street Journal, că serviciul Game Pass este profitabil pentru companie, că numărul de abonați pentru versiunea de PC a serviciului Game Pass este în creștere, însă că această creștere este semnificativ mai lentă pe console.

Motivele aceste încetiniri în ceea ce privește numărul de abonați pentru Game Pass pot fi multiple: toți deținătorii de console Xbox Series X|S interesați de acest serviciu sunt deja abonați, iar lipsa de titluri mari, exclusive, afectează de asemenea progresul acestei platforme.

Mai mult, investigațiile din ce în ce mai amănunțite pe care UK Competition and Markets Authority le efectuează în privința inițiativei Microsoft de a achiziționa publisher-ul Activision Blizzard, și modul cum ar putea afecta piața concurențială adăugarea unui nume precum Call of Duty în lista de jocuri oferite de serviciul Game Pass, nu sunt de natură să genereze încredere în viitorul serviciului.

Sursa: VG247

Urmărește Go4Games.ro pe Google News