PlayStation nu agreează oferta Microsoft referitoare la viitoarele jocuri Call of Duty

Autor: Cosmin Aionita | 08.09.2022
PlayStation nu agreează oferta Microsoft referitoare la viitoarele jocuri Call of Duty
Foto: Activision

Declarația lui Phil Spencer, conducătorul diviziei Xbox din cadrul Microsoft, conform căreia a înaintat o propunere către Sony pentru a păstra seria Call of Duty pe PlayStation “pentru câțiva ani în plus” față de termenul din contractul pe care japonezii îl au deja cu Activision, nu a trecut neobservată.

Într-o replică oferită către GamesIndustry.biz, Jim Ryan, președinte și CEO al Sony Interactive Entertainment, a catalogat propunerea Microsoft drept “nepotrivită din mai multe puncte de vedere”:

Nu aveam intenția de a comenta referitor la ceea ce înțelesesem că este o discuție privată de afaceri, dar simt nevoia să intervin, având în vedere că Phil Spencer a transformat această chestiune într-una publică.

Microsoft a propus ca jocurile Call of Duty să rămână pe PlayStation pentru numai trei ani după ce înțelegerea actuală dintre Activision și Sony urmează să expire. După aproape 20 de ani de Call of Duty pe PlayStation, considerăm că propunerea lor a fost nepotrivită din mai multe puncte de vedere, neluând în calcul impactul pe care o astfel de mutare l-ar avea asupra gamerilor noștri. Ne dorim să garantăm că gamerii PlayStation vor continua să aibă parte de experiențele Call of Duty de cea mai înalta calitate, iar propunerea Microsoft subminează acest principiu.

Microsoft a ajuns la un acord pentru preluarea publisher-ului Activision Blizzard

Acest schimb de replici la cel mai înalt nivel și-a făcut apariția în urma anunțului conform căruia Microsoft a ajuns la un acord cu Activision Blizzard pentru achiziționarea publisher-ului în schimbul sumei de 68,7 miliarde de dolari. Mutarea este analizata însă de mai multe autorități naționale, “The Competition and Markets Authority” din Regatul Unit al Marii Britanii exprimându-și deja îngrijorările stârnite de posibilitatea ca Microsoft să priveze platformele sau serviciile rivale de titlurile Activision Blizzard (sau să le ofere versiuni inferioare ale acestora).

Conform zvonurilor, înțelegerea actuală de marketing dintre Sony și Activision, încheiată înainte de oferta de achiziție sosită din partea Microsoft, include Call of Duty: Modern Warfare II (așteptat pe 28 octombrie 2022), precum și următoarele două titluri ale seriei.

Sursa: GamesIndustry.biz