Resident Evil Village Winters’ Expansion Review: de trecut cu vederea?

Autor: Cosmin Aionita | 28.12.2022

Chiar dacă s-a dovedit a fi nu la fel de înspăimântător precum predecesorul său, Resident Evil Village a fost unul dintre jocurile remarcate ale anului trecut, o combinație plăcută de acțiune și horror, plasată într-un decor care, ca român, nu te putea lăsa indiferent. Și tocmai când credeam că producătorii au lăsat satul românesc în urmă, reorientându-se către următorul joc din serie – remake-ul Resident Evil 4 –, Capcom revine cu un capitol suplimentar pentru Village: Winters’ Expansion.

Resident Evil Winters Expansion

Shadows of Rose

Iar cel mai important și consistent element nou pe care îl aduce acest Winters’ Expansion este Shadows of Rose, o mini-campanie jucată din perspectiva lui Rosemary Winters, nimeni alta decât fiica pe care Ethan Winters (protagonistul din Resident Evil 7 și Village) s-a chinuit să o salveze pe întregul parcurs al jocului inițial.

Principala noutate adusă de acest capitol este tranziția la camera third person, față de aventura lui Ethan din sat, trăită la acea vreme la persoana întâi. Pentru cei care au trecut însă prin versiunile originale de Resident Evil 4, Resident Evil 5 și Resident Evil 6 sau remake-urile Resident Evil 2 sau Resident Evil 3, această „revenire” la camera over-the-shoulder este asimilată imediat, fără a avea impactul scontat.

Resident Evil Winters Expansion

În rest, acest Shadows of Rose vă va părea foarte, foarte familiar, fiind conceput în proporție de aproximativ 90% din locații preluate din RE Village și „remixate”. Măcar s-a optat pentru cele mai reușite astfel de segmente din campania originală, precum Castelul Dimitrescu și casa bântuită Beneviento; chiar și așa, impactul nu mai este același, un jucător care a parcurs deja Village fiind acomodat cu dispunerea de bază a acestor locații, chiar dacă elementele-cheie necesare pentru a progresa nu mai sunt aceleași.

Măcar povestea justifică într-o manieră coerentă revizitarea acestora, prin accesarea amintirilor persoanelor care au intrat în contact cu organismul Megamycete din campania inițială. În privința inamicilor, avem parte de „reskin-uri” ale zombilor din castelul Dimitrescu, de câteva apariții noi, probabil cele mai înfricoșătoare din expansion, în casa Beneviento, dar și de un boss preluat direct din campania inițială. Pentru a se apăra împotriva acestora, Rose are la dispoziție un arsenal redus (doar pistol, cu câteva upgrade-uri, și shotgun), alături de o putere specială pe care o dobândește cu ajutorul unui „înger păzitor”. Pentru a afla cum evoluează această abilitate, cum vă permite să rezolvați anumite puzzle-uri și cine se ascunde în spatele acelei prezențe protectoare, veți avea nevoie cam de 3-4 ore de joc.

Resident Evil Winters Expansion

Și altele

Pe lângă Shadows of Rose, Winters’ Expansion vine cu alte două noutăți: posibilitatea de a relua povestea din Village din perspectivă third person, similară cu cea din noul capitol, precum și conținut nou pentru modul Mercenaries.

Chiar dacă este funcțional, personal, nu cred că modul third person are același impact în contextul campaniei originale din Resident Evil Village precum o avea perspectiva first person. Ca dovadă, pentru anumite secvențe cinematice, jocul face automat tranziția înapoi către acțiunea privită prin ochii protagonistului, pentru a puncta acele momente așa cum se cuvine.

Resident Evil Winters Expansion

Grupat sub denumirea de Mercenaries Additional Orders, conținutul suplimentar pentru modul arcade din RE Village aduce trei noi personaje jucabile, printre care Chris Redfield și impunătoarea Lady Dimitrescu, fiecare cu propriile arme și abilități speciale. Și, în timp ce Chris este disponibil încă de la început, veți avea puțin de muncă pentru a o debloca pe uriașa vampiriță căreia toți străinii îi pocesc numele.

Dacă punem laolaltă toate elementele menționate mai devreme și facem socoteala finală, înclin să cred că noutățile aduse de acest Winters’ Expansion nu sunt neapărat vitale pentru un fan al seriei Resident Evil: campania din Shadows of Rose se bazează pe locații deja explorate și este destul de scurtă, în timp ce restul adăugirilor sunt și mai superficiale.

Resident Evil Winters Expansion

Totuși, dacă cumva dați peste o reducere consistentă, să zicem că ar merita să vă „întregiți” experiența din Village. Sau dacă nu ați parcurs încă jocul original, puteți încerca să căutați direct Resident Evil Village Gold Edition, care include și acest expansion.

Resident Evil Winters Expansion
  • un capitol suplimentar de poveste, jucat dintr-o perspectivă diferită
  • conținut nou pentru modul Mercenaries