Spider-Man: Miles Morales va rula în rezoluție 4K și 60fps pe PlayStation 5

Autor: Cosmin Aionita | 21.07.2020
Spider-Man: Miles Morales va rula în rezoluție 4K și 60fps pe PlayStation 5

Studioul Insomniac Games a dezvăluit, prin intermediul unei postări pe Twitter, că viitorul joc Marvel’s Spider-Man: Miles Morales va beneficia de un mod Performance pe PlayStation 5, ce va oferi rezoluție 4K la 60fps.

Deși dezvăluit cu ajutorul unui trailer ce rula la 30 de cadre pe secundă, Marvel’s Spider-Man: Miles Morales va putea să atingă și mult dorita fluență specifică celor 60fps în rezolutie 4K pe noua consolă de la Sony. Cum au reușit însă cei de la Insomniac Games această performanță?

Cum s-ar putea ajunge la 60fps în rezoluție 4K?

Încă nu avem niciun detaliu oficial, însă putem analiza câteva dintre metodele posibile pentru a obține framerate-ul de 60 de cadre pe secundă. În primul rând, faptul că Insomniac Games descrie acest mod 4K/60fps drept Performance denotă faptul că, în mod sigur, Marvel’s Spider-Man: Miles Morales va avea și un mod ce va pune accent pe fidelitatea grafică, care va rula, cel mai probabil, la numai 30fps.

O variantă plauzibilă ar fi ca acest mod Performance să renunțe la reflexiile bazate pe ray tracing promise pentru Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, păstrând însă rezoluția 4K și folosind resursele rămase pentru a atinge 60 de cadre pe secundă. Astfel, modul ce pune accent pe grafică ar urma să beneficieze de opțiuni vizuale mai avansate, inclusiv ray tracing, la numai 30fps, în timp ce acest Performance Mode ar renunța la unele brizbrizuri grafice (precum reflexiile bazate pe ray tracing), păstrând însă rezoluția 4K și atingând 60fps.

O altă versiune posibilă ar fi folosirea unei metode de reconstrucție pentru a atinge rezoluția 4K atunci când este folosit acest mod Performance. Astfel, nu s-ar folosi o rezoluție 4K nativă, ci una obținută printr-un procedeu de reconstrucție, cum ar fi checkerboarding (soluție folosită de jocuri precum Horizon: Zero Dawn sau God of War pe PlayStation 4 Pro) sau Temporal Injection (variantă utilizată chiar de către Insomniac Games în Marvel’s Spider-Man sau Ratchet & Clank pe PS4 Pro). În acest caz, modul dedicat graficii ar urma să folosească rezoluția nativă 4K, în timp ce modul performance cu 60fps ar folosi acest “4K dinamic”, obținut printr-un procedeu de reconstrucție.

Nu în ultimul rând, faptul că Marvel’s Spider-Man: Miles Morales va putea atinge 60fps într-o rezoluție 4K, nativă sau nu, ne duce cu gândul că, poate, dacă se va folosi o rezoluție de numai 1080p, framerate-uri și mai ridicate (precum 120fps) ar fi posibile în acest joc pe PlayStation 5.

Marvel’s Spider-Man: Miles Morales a fost anunțat pentru PlayStation 5, atât jocul, cât și noua consolă fiind așteptate în toamna târzie a acestui an.

Sursa: Insomniac Games Twitter

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *