Cum a devenit Polonia epicentrul simulatoarelor, jocurile care cuceresc lumea

Autor: Adrian Popa | 29.06.2023
Cum a devenit Polonia epicentrul simulatoarelor, jocurile care cuceresc lumea

Polonia este o țară cunoscută pentru dezvoltarea de jocuri video. De acolo provine CD Projekt Red, dezvoltatorul seriei The Witcher. Un alt studio cunoscut din această țară este 11 Bit Studios, creatorul This War of Mine. De altfel, CDPR este una dintre cele mai valoroase companii de pe piața europeană a jocurilor video.

Însă în ultimii ani, Polonia a devenit țara în care sunt dezvoltate cele mai multe simulatoare. Aceste jocuri video simulează îndeaproape o activitate din lumea reală, care poate fi o îndeletnicire (Lawn Mowing Simulator), un sector economic (Farming Simulator 22) sau un hobby (Magnet Fishing Simulator).

Primul simulator a apărut în Polonia în 2001 și se numește MaSzyna. A avut un succes instant. Jocul le permite gamerilor să experimenteze viața ca angajați în domeniul feroviar. Titlul este dezvoltat și astăzi.

Trailer MaSzyna:

Au urmat și alte titluri de acest gen, care au prins foarte bine la gamerii polonezi. Atunci, companiile din Polonia s-au gândit să exporte acest gen de jocuri.

Producție pe bandă rulantă

Treptat, producția anuală de astfel de titluri a crescut. În 2019 au fost dezvoltate în Polonia 10 astfel de jocuri. În 2021 numărul noilor titluri de acest gen a ajuns la 16, iar în 2022 la 28 de simulatoare. Multe dintre aceste jocuri au avut ca publisher chiar CD Projekt Red.

Citește și: Google a eliminat jocul Slavery Simulator din Play Store

Însă cel mai mare jucător de pe piața simulatoarelor din Polonia este PlayWay, care produce și distribuie astfel de jocuri pe bandă rulantă. Compania controlează cele mai multe hit-uri de pe piața poloneză a simulatoarelor. Multe dintre titlurile sale s-au aflat pe primele locuri în topurile de vânzări de pe marile platforme de distribuție precum Steam.

Compania este foarte apreciată de investitori, deoarece produce, cu echipe mici și costuri reduse, titluri de mare succes. De exemplu, House Flipper, lansat în 2018, a fost dezvoltat de o echipă de doar șapte oameni. Jocul, care costa 20 de dolari, s-a vândut în peste un milion de copii doar pe PC.

Alte exemple de simulatoare populare dezvoltate în Polinia sunt:

Simulatoarele nu sunt populare doar în Polonia. Potrivit Statista, această nișă va crește constant și va ajunge la o valoare de 24,14 miliarde de dolari în 2027 la nivel global. În 2022, veniturile înregistrate pe acest segment de jocuri video au fost de peste 16 miliarde de dolari.

Ne puteți urmări și pe pagina oficială de Facebook!

Urmărește Go4Games.ro pe Google News